29 maaliskuuta 2015

Messuja, harjoittelua ja koetöitä

 7.3 lauantaina olimme Helsingissä Hair and Beauty messuilla. Messuilla oli paljon erilaista tavaraa myynnissä ja hiusnäytöksiä päivän mittaan. Oli tosi kiva reissu luokan kanssa!

Seuraavan viikon lauantaina mentiin Sepän lukiolle tekemään pikakampauksia muutaman luokkalaisen kanssa. Tapahtuma oli kolmannen vuoden kosmetologiopiskelijoiden opinnäytetyö. Päivä meni hyvin ja onnistuttiin kaikinpuolin hyvin töissä.

Koulussa ollaan tehty erilaisia eteenpäin piteneviä leikkauksia ja kampauksia. Asiakaspäivänä laitoin myös kaverilleni vaaleita raitoja, värjäsin tyvikasvun ja leikkasin huonot latvat pois. Ollaan saatu harjotusta aikalailla tasaisesti kaikessa. Ainiin, minulla oli myös ensimmäinen asiakaspalvelu asiakas. Hänelle tein haudehoidon ja leikkasin huonot latvat pois. Lisäks kotona oon leikannu parin tutun ja perheenjäsenen hiukset. Pikkuhiljaa asiakkaita alkaa olemaan jo aika paljon.

Tein viimeviikolla ensimmäisen leikkaus- väri kokeen. Oli kamalat paineet siitä, kuinka onnistuisin työssä. Tarkoitus on siis, että jokainen hankkii tämän jakson aikana mallin ja tekee hänelle uuden värin ja leikkauksen. Mun asiakkaaks tuli mun täti, joka anto mulle vapaat kädet.

Lähtötilanne: Hiukset oli latvasta huonossa kunnossa ja erittäin käsitellyt. Asiakkaan vesi sisältää rautaa ja siksi oli tosi hankala lähtee tekemään mitään voimakasta vaalennusta, koska ei tienny miten hius reagoisi. Viimekerralla, kun hän oli pistänyt kotona värin, niin hiukset olivat kuumentuneet heti. Asiakkaan ainoot toiveet oli, että hiukset on kerrostetut, ne saa ponnarille ja ne on eloisat.

Olin jo aijemmin miettinyt vähän mallia ja väriä. Ajattelin lyhentää aika paljon ja väriksi jotain hieman vaaleampaa. Päädyimme siihen tulokseen, että hiuksia lyhennetään reilusti ja niihin laitetaan raitoja. Suunnitelmat muuttu yhteisten päätösten pohjalta vähän, mut lopputuloksesta tuli ihan hyvä. Asiakas oli ihan tyytyväinen, mut mulle jäi vähän sellaine olo, että se olis voinut mennä paremminki. Tyvi jäi ehkä vähän liian vaaleaksi ja leikkaus oli tosi vaikea. Myös se vaikutti, että se oli koetyö. Stressasin tosi paljon ja aikaa oli vähän, jos vertasi työn vaativuuteen. Olen kuitenkin vasta ensimmäisen vuoden opiskelija :D Mutta onneksi en ole pilannut vielä kenenkään hiuksia ja kaikki on mennyt tähän mennessä ihan hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti